Tijdrijzen voor boekenliefhebbers

Cottenier Ina 23 mei 2024
In het boek der deuren volgen we Cassie die werkt in een boekenwinkel. Op een dag overlijdt een trouwe klant en vindt ze bij hem een boek aan haar gericht, namelijk het boek der deuren. Een magisch boek dat deuren naar andere werelden kan openen. Er zijn veel magische boeken en veel boekenjagers zijn op zoek naar deze speciale boeken. Maar o wee als deze boeken in de verkeerde handen terecht komen.
Cassie gaat met haar vriendin Izzy op avontuur maar algauw bevinden ze zich op gevaarlijk gebied.met alle gevolgen van dien.

De eerste 50 pagina's vond het verhaal geen schwung hebben en leek het voor mij een presentatie van de verschillende personages maar ineens kreeg het verhaal grip op me en ik werd letterlijk nerveus van het verhaal en niet in de negatieve zin. De situaties waarin Cassie terecht kwam en de keuzes dat ze moest maken daar leefde ik echt in mee.
De schrijfstijl vond ik ook mooi en ik kreeg mooie zinnen voorgeschoteld zeker waar ze in het niets en nergens was.
Op zich is dat fantasy genre niets voor mij maar ik heb het boek met plezier uitgelezen en het is zeker een aanrader voor lezers van fantasy/thriller.

Meer recensies van Cottenier Ina