Citroenbomen

Cottenier Ina 13 mei 2024
De tijd is het beste medicijn en zal onze bloedende wonden in littekens veranderen en misschien zullen onze lichamen het trauma vergeten, kunnen onze ogen leren om de kleuren te zien zoals we ze vroeger zagen, maar die genezing zal niet gelden voor onze ziel.

Dit is het verhaal van Salama die we leren kennen middenin de Syrische burgeroorlog. Ze werkt als vrijwilligster in het ziekenhuis en wordt dagelijks geconfronteerd met de gevolgen van de bombardementen, het leed van de slachtoffers, het verdriet maar ook heeft ze hoop. Hoop op een beter leven. Op een bepaald ogenblik moet ze de hartverscheurende keuze maken om te blijven ofwel met de kleine vissersboot te vertrekken.

Dit is een young adult boek dat eigenlijk best wel heel aangrijpend is en zeker een aanrader om te lezen.

Meer recensies van Cottenier Ina