Uniek verhaal

Crissyzee 14 juli 2023
Afgelopen maand opnieuw door de Crime Compagnie uitgebracht met een nieuwe (prachtige) cover!

Een boek wat beschreven wordt als 'spannende roman' en dat is ook precies wat het is. Ik zou hem zelf ook niet als thriller willen bestempelen. Let voor het lezen wel op de triggerwarnings!

Hoofdpersoon Tessa heeft een onwijs heftige jeugd meegemaakt. Denk hierbij aan seksueel (kinder)misbruik en mishandeling. Nadat ze gevlucht is, is ze niet alleen op zoek naar een nieuw, fijn leven. Maar ook naar zichzelf; wie ben ik en waar hoor ik thuis? Daarnaast heeft Tessa ook een onwijs sterk rechtvaardigheidsgevoel en komt ze op voor de mensen om wie ze geeft. Dit maakt dat het boek dus veel meer is dan een thriller en waarom ik 'spannende roman' er veel beter bij vind passen.

Het begin is nogal vaag en snel; je wordt als lezer midden in het verhaal gegooid. Maar al snel leer je door middel van dagboekfragmenten (flashbacks) en nieuwsberichten Tessa beter kennen en weet je wat haar heeft gemaakt tot hoe ze is. Door de vlotte schrijfstijl en korte hoofdstukken leest het boek ook zo weg!

Ken mij niet zit goed in elkaar en is anders dan veel andere boeken die ik heb gelezen. Knap hoe de auteur in een vrij dun boek toch zoveel maatschappelijke thema's heeft weten te beschrijven!
Hij krijgt veel lovende reviews, maar helaas was het boek niet echt een match met mij; ik weet zelf ook niet zo goed waar het aan ligt. Ik zat er niet helemaal lekker in en denk dat hij ook niet lang in mijn geheugen zal blijven hangen. Ook vond ik het hele verhaal vrij ongeloofwaardig en soms zelfs over the top, maar daar kan ik niet zoveel over uitwijden zonder spoilers te geven.

Toch zou ik zeggen; lees hem vooral zelf en kijk wat je er zelf van gaat vinden. Het is een boek wat je zo uitleest dus perfect voor de zomervakantie!

Meer recensies van Crissyzee