De mens is een plofkip

ctalreads 28 juni 2024
Dit boek stond al langer op mijn verlanglijstje en stelde niet teleur. Teun legt in dit goed en simpel geschreven kritische boek uit welke zorgelijke ontwikkelingen er sinds de jaren 60 zijn geweest die er uiteindelijk voor gezorgd hebben dat we vandaag de dag aan het begin staan van een ontzettende gezondheidscrisis. Hij neemt je als lezer mee in hoe door maatschappelijke ontwikkelingen en het daarop handig inspringen van de voedingsindustrie er vandaag de dag erg veel mensen zijn met overgewicht, diabetes en hartfalen en de schrappen van onze supermarkt vooral gevuld zijn met zaken die er gezond uit zien maar dat absoluut niet zijn. In heldere taal zonder belerend of predikend te zijn zet hij je aan het denken. Helaas is de oplossing niet makkelijk al denk ik dat als iedereen kennis zou hebben van de inhoud van dit boek een verandering wel dichterbij komt. Trap niet in de marketing technieken van de voedingsindustrie die iedere vorm van kritiek, zoals dit boek, bestempelen als gezeur en getrut. Wees je bewust van wat je eet of zoals Michael Pollan ooit eens schreef: “Koop en eet alleen de spullen die je overgroot oma ook als voedsel zou herkennen, de rest is niet gezond of een aanslag op ons milieu!” Stap eens uit je comfortzone, haal je hoofd uit het zand en lees dit boek!

Meer recensies van ctalreads