Voor het kind in ons allemaal

ctalreads 06 juli 2024
De Ramaika is het eerste deel een van een trilogie over de familie van Ghenderen die in het Hertogdom Brabant van de 14e eeuw machtig en gevreesd waren. Maar schijn bedriegt want makkelijk was het niet. Door toedoen van Jakoob van Ghenderen (1270-1322) heeft de familie last van een vloek die niet alleen verantwoordelijk is voor slapeloze nachten maar ook veel voor ellende en rampspoed zorgt binnen de familie. Naast een stukje geschiedenis beschrijft dit fantasierijke boek ook nieuwe wezentjes, torenaars en een andere bijzondere wereld. Parallel aan dit verhaal loopt het verhaal van Siep een doodgewone jongen uit onze tijd die van lezen houdt en door omstandigheden een boek vindt met hierin het verhaal van De Ramaika. Een mooi verhaal al merkt Siep langzaamaan dat De Ramaika misschien meer is dan alleen een mooi verhaal…….

Dit originele deel 1 smaakt naar maar! Het verhaal zit goed in elkaar, is duidelijk geschreven en niet langdradig. Fantasy en geschiedenis wordt mooi gecombineerd en de schitterende illustraties van Edo Illustrator maken het boek helemaal af.

Jammer dat het uit is……. Maar ik ben een bofkont want ik heb ook deel 2 in huis!

Meer recensies van ctalreads