Aanrader!

cynleest 19 februari 2024
De vrouwen van het kamp neemt je mee in het leven van een groep dames gedurende hun 3,5 jaar durende gevangenschap tijdens de tweede wereldoorlog, wat een zeer heftige periode zal zijn. De auteur van het boek, Heather Morris (bij ook bekend als de auteur van De Tatoeëerder van Auschwitz), heeft het verhaal prachtig verwoord. Vanaf moment 1 heb ik mij onderdeel gevoeld van het boek, zo beeldend is het omschreven echter zonder teveel gruwelijke details.

Ik vond het boek prachtig, kon het maar lastig wegleggen. Juist omdat het zo beeldend is omschreven waande ik mijzelf soms tussen de vrouwen van het kamp. Heather Morris zorgt er echter ook voor dat ondanks de erbarmelijke omstandigheden dat ook de mooie kanten van hun gevangenschap worden belicht. De band tussen de vrouwen onderling.

De overige boeken van Heather Morris staan inmiddels op mijn wensenlijst, want na “de tatoeëerder” en nu deze uitgave wil ik al haar boeken gaan lezen.

Het boek is beschikbaar gesteld door HarperCollins Holland, waarvoor hartelijk dank. Dit heeft echter geen invloed op mijn mening over het boek.

Meer recensies van cynleest