Teleurstellend !

Daan 30 juli 2024
Tja eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld met dit deel. Ik ga proberen uit te leggen waarom. Het verhaal gaat verder waar het bij deel 3 was geëindigd, tot zover alles goed.
De verhaallijnen splitsen zich op doordat de karakters verschillende kanten op gaan en eigenlijk is de eerste helft over hoe sommige de karakters hun leven weer oppakken.
Helaas komen een paar karakters heel weinig in beeld, die juist de andere delen interessant maakten. Dit deel is totaal niet spannend behalve even aan het einde en opvallend genoeg was dat nou precies een stukje waar ik dacht dat dit deel meer over zou gaan.
In snap niet waarom de schrijver heeft gekozen om dit boek zo dik te maken, want er zitten veel overbodige stukken tussen die dit deel langdradig maken, waardoor ik dit deel continu heb weggelegd en overdacht om een ander boek te gaan lezen. De tweede helft van het boek vond ik het vooral teleurstellend omdat Léonor opeens veranderd in een stereotiep met tegenstrijdige principes, de schrijver had niet zo’n groot deel van het boek moeten wijden aan de achtergrond van Léonor, hierdoor mijn interesse nog meer naar beneden gezakt. Alleen de drang om te weten met hoe het met bepaalde karakters afliep zorgde ervoor dat ik verder wilde lezen, helaas krijg ik op veel van mijn vragen geen antwoord.

Meer recensies van Daan