Gemiste kans

DAEG2012 08 januari 2022 Auteur
Boeiend onderwerp; intensieve research; gedetailleerde beschrijvingen en toch een onvoldoende. De reden daarvoor is het kromme taalgebruik. Ik las de Engelse vertaling en dat was praktisch niet te doen. Steenkolen-Engels van de bovenste plank. De Nederlandse editie zal waarschijnlijk ook niet uit prikkelend proza bestaan. De Boer heeft persoonlijk alle locaties bezocht, wat absoluut valt te prijzen. De vele foto's tonen de locaties anno 2021. Hij geeft daarnaast een beknopte beschrijving hoe het met alle 'bunkerbewoners' is vergaan. Het boek is uitgevoerd op zwaar papier en ligt daardoor niet makkelijk in de hand. Interessante materie van liefhebbers, maar geen prettige leeservaring voor zomaar even tussendoor.

Meer recensies van DAEG2012