Fantastisch vervolg!

Daphne 09 december 2019
Dag van de zon is het vervolg van het boek Zon van de Nacht. Hierdoor kan het zijn dat er spoilers in staan voor het eerste boek! In Dag van de Zon gaat het verhaal van Madeline Dawson verder.

Aan het eind van het eerste boek wordt Madeline meegenomen door een aantal mensen. Dit boek gaat meteen verder op dat punt. Het begint met Madeline die op dit moment verblijft op een geheim eiland. Hier zal ze gaan ontdekken wie ze was voordat ze het auto ongeluk kreeg. Door gesprekken met de mensen die haar kende voor het ongeluk. In tegenstelling tot het eerste deel waarin Madeline opzoek is naar wie ze is en waar ze vandaan komt. Heeft dit boek een duidelijk doel. Madeline wordt klaar gestoomd voor een nieuwe missie. Een missie met grote gevolgen mocht deze mislukken. Het boek neemt ons mee in de voorbereiding op deze missie en het voortraject. Wat voor erg spannende scenes zorgt.

Ook in dit boek komt het nodigde geweld voor. Maar er is ook een andere kant in dit boek namelijk het verleden van Madeline en de banden die ze met de verschillende mensen had voor haar ongeluk. Het is mooi om te lezen hoe deze band van liefde en vriendschap opnieuw ontstaat tussen de verschillende karakters. Ondanks dat Madeline in het begin erg terughouden en wantrouwend is.

Het boek is tot de laatste zin spannend en eigenlijk daarna nog. Ik heb het einde in een keer uitgelezen want ik kon het boek niet meer wegleggen. Het open einde zorgt ervoor dat ik niet wil wachten op een nieuw deel. Ik wil weten hoe dit afloopt!

De schrijfstijl ik dit boek is opnieuw erg fijn. Het boek gaat snel en je wil door blijven lezen. Jerrad Hoff zet een ontzettend goed verhaal neer. De karakters worden in het tweede deel nog verder uitgediept. Verder is het verhaal spannend en niet te omschrijvend. Maar ook gaat er geen detail verloren. Het karakter van Madeline is zo goed neergezet en laat je het hoofdpersoon op een heel andere manier zien dan de meeste thriller schrijvers. Het is opnieuw geen typisch helden verhaal, Jerrad laat op een heel mooie manier zien dat goed en kwaad erg dicht bij elkaar liggen.

Mijn conclusie van dit boek is dat het vervolg misschien nog wel spannender is dan het eerste deel. Het boek zet door in dezelfde lijn als het eerste boek. Ik geef het boek daarom ook vier sterren! Aan iedere thriller fan zou ik dit boek aanraden omdat het een totaal ander boek is dan de meeste thrillers. Het is een fantastisch geschreven boek en ik denk de beste serie die ik dit jaar heb gelezen! Ik ben zeker fan geworden van Jerrad Hoff en ga kan niet wachten op een nieuw deel!

Meer recensies van Daphne