Fantastisch debuut. Een wervelwind

Dagmarterkulve 21 juni 2023
Het boek speelt zich af in New York en begint met de vierentwintigjarige Cleo die een relatie krijgt met de twintig jaar oudere Frank. Ze worden verliefd, visum-technisch trouwen ze. Hij brengt geld en stabiliteit in de relatie, zij avontuur. Het verhaal gaat over twee gebroken personen, beide met hun eigen verleden en problemen. Het verhaal laat zien dat liefde soms niet genoeg is; dat veel van iemand houden niet betekent dat de relatie gaat werken. Het laat ook kritiek doorschemeren op het snelle stadsleven door de sombere sfeer die geschetst wordt rondom de feestjes en ingewikkelde relaties.

De opbouw van het boek is heel origineel. De eerste hoofdstukken hebben een hoog tempo en schakelen vaak van pov. Dat was even wennen, maar later in het boek is dat niet meer zo. Het verhaal is onvoorspelbaar, niet clichématig. Je wordt meegezogen in het verhaal, vol kunst, feestjes en liefde, die je maar moeilijk los kunt laten als het verhaal uit is. Toen ik dit boek uithad heb ik nog vaak stukjes teruggelezen. Coco Mellors heeft geen woord te veel geschreven. Het boek steekt knap in elkaar en is zeer humoristisch.
Ik ben heel benieuwd naar haar nieuwe boek die volgend jaar uitkomt.

Meer recensies van Dagmarterkulve