Bloedwraak

Danielle 20 mei 2024
Bloedwraak

Voor de leesclub de boekenreizigers mocht ik het boek Bloedwraak van Marcella Kleine lezen.

Nathalia krijgt het vreselijke bericht dat haar zusje is overleden. Nathalia woont en werkt in Italië en gaat zo snel als ze kan naar Nederland om haar moeder bij te staan.
Nathalia heeft de laatste jaren niet meer zoveel contact met haar moeder en zus gehad dus heeft ze ook wel een beetje schrik voor wat er gaat komen.
De band met haar moeder is aardig verstoort. Thuis aangekomen merkt ze dat er om de dood van haar zusje Tara best veel onduidelijk is. Waarom is haar zusje opgenomen geweest en waarom denken ze aan zelfdoding. Ook staat er bij het graf een onbekende man. Natalia gaat op onderzoek uit wat hier nu aan de hand is. Ze heeft niet door dat haar moeder al jaren gebukt gaat onder een groot geheim rondom haar zusje Tara en de vader van Tara.

Het verhaal bestaat uit het heden met daarin Nathalia als hoofdpersoon en uit het verleden waarin haar moeder Hellen de hoofdpersoon is. Deze 2 lijnen samen vormen een goed beeld in wat er vroeger is gebeurd en welke gevolgen dit voor de tijd van nu heeft binnen dit gezin. Het verhaal gaat over liefde, het leven en zijn ongemakken. De verhaallijnen zitten erg goed in elkaar en wordt door een mooie opbouw naar het plot gewerkt. Het laatste deel van het boek gaat het wel erg snel hier had wat meer tijd voor mogen zijn. Het boek leest erg vlot en heeft een mooie balans van spanning in zitten. De auteur heeft haar fantasie goed gebruikt en op sommige stukken resulteert dat in wat onrealistische delen maar dit vind ik niet storend in het verhaal. Het is een leuk verhaal maar niet eentje die lang blijft hangen voor mij.

Meer recensies van Danielle