Burn-out

Danielle 19 mei 2024
Burn-out

Voor de leesclub de boekenreizigers mocht ik het boek Burn-Out van Wouter Paesen lezen.

Gert zit thuis met een burn-out en doet zijn best weer omhoog te krabbelen. Samen met zijn vrouw Kristien besluiten ze buiten de stad te gaan wonen om zo meer rust te gaan krijgen. Dit heeft even wat impact op hun dochter Lore die nu buiten de stad Brussel moet gaan wonen. Toch besluiten ze ervoor te gaan en hebben ze een leuk huis met veel buitenruimte gevonden in Limburg.
Een maal in Limburg gaan ze aan de klus om het huis op te knappen. Dochter Lore gaat op verkenning en komt als snel uit bij de buren. De staljongen neemt haar mee en laat het een en ander zien.
Ook Kristien is even naar de buren gegaan om haar eigen voor te stellen en deze mensen uit te nodigen voor kennismaking.
De buren zijn een artsen duo waarvan Jean-Paul gepensioneerd is en zicht vooral bezighoudt met de paarden die ze hebben. Zijn vrouw Bernadette is nog volop aan het werk als plastische chirurg en heeft een eigen praktijk waar ze de rijkere mensen helpt met het wat behandelingen. Dit doet ze samen met art Zamira en nog een verpleegkundige.

Tijdens het kennismaken met de buren laat Gert zich overhalen om bij het artsen duo wat klusjes te gaan doen. Hun vaste stal medewerker is helaas met gezondheidsklachten in het ziekenhuis gekomen en de staljongen kan het niet alleen af.

Ook hebben we in het boek nog een andere verhaallijn lopen die zich in Colombia afspeelt en waar Diana en Juan voor niet al te leuke en eerlijke zaken komen te staan. Een deel hiervan heeft ook te maken met de patiënten die bij het artsen duo geholpen wordt.

Dit boek in het debuut van deze schrijver en ja sommige stukjes hadden misschien wat meer uitgewerkt kunnen worden maar dit gevoel heb ik ook wel eens bij schrijvers die al meerder boeken op hun naam hebben.
Het boek is opgebouwd uit korte hoofdstukken die lekker vlot lezen. Je blijft zo goed in het verhaal zinnen en wilt erg graag doorlezen.
De verschillende personages zijn goed neergezet en hebben over het algemeen ook een goede groei in het boek.
De opbouw van het boek is wat traag maar het plot is er echt een knaller. Deze roept vragen op over wat er met de hoofdpersonen is gebeurd of nog gaat gebeuren.
Voor mij echt wel een boek waarvan ik hoop dat de schrijver er een vervolg op gaat schrijven.

Meer recensies van Danielle