Wie bezit de dubbele agenda

Danielle 23 september 2024
Dubbele agenda

Voor de leesclub de boekenreizigers mocht ik het boek Dubbele agenda van Saskia Oudshoorn lezen.

Eline is getrouwd met Stijn en samen hebben ze 2 zonen Luke en Sem. Na haar zwangerschapsverlof keert Eline terug op het werk waar ze direct krijgt te horen dat ze niet meer welkom is en dat ze voor verjonging van het bedrijf willen gaan. Hierdoor zit ze noodgedwongen thuis en dit is niet echt bevorderlijk voor haar humeur. Ze sluit zich aan bij een zangvereniging en samen met een stel dames krijgt ze een leuk klink en gaan ze dingen samen ondernemen. Zo gaan ze ook heerlijk een weekend naar Antwerpen waar ze de knappe Thierre ontmoet. Ze krijgt er vlinders van in haar buik maar of hij de juiste man voor haar is.

Stijn is druk met zijn werk en loopt eigenlijk op zijn tenen. Hij heeft ook een groot geheim voor Eline. Hierdoor is de spanning thuis best aanwezig als ze beide een dubbele agenda hebben.
Nu is alleen hun dubbele agenda niet het ergste van allemaal.

Het boek is opgedeeld in twee delen. Het begint met een pittig proloog waar we daarna terug in de tijd gaan en het verhaal gaan lezen voorafgaande de gebeurtenissen in de proloog.
De auteur weet het op een spannende manier te vertellen zodat je de hele tijd door wilt lezen hoe het verder gaat. Er gebeurt echt heel veel maar niet dat je denkt dit is te veel voor het verhaal. De beide verhalen lopen beide mooi naar het einde toe. Het plot zit goed in elkaar en is ook weer niet wat je ervan verwacht. Het heeft een mooie twist in het verhaal.

Het boek leest erg vlot door de korte hoofstukken en de spanning die erin zit. Natuurlijk is het een verhaal en soms wat aangedikt maar het zou zo kunnen gebeuren bij je buren.

Meer recensies van Danielle