Geknipt voor elkaar

Danielle 19 mei 2024
Geknipt voor Elkaar

Voor de boekenreizigers leesclub mocht ik het boek Geknipt voor elkaar van Mienke Fijen lezen.

In dit boek ontmoeten we Lara en Boyd. 2 vrienden die samen werken in de kapsalon van Jules. Beide vrienden zijn niet helemaal gelukkig in deze kapsalon en hebben ook best wel wat aanvaringen met hun baas Jules. Lara iets meer dan Boyd maar toch. Als ze samen op een terras zitten te dromen besluiten ze deze droom werkelijkheid te gaan maken en gaan ze op zoek naar een pand om hun eigen kapsalon te gaan openen. Dit alles is niet in goed aarde gevallen van Jules en hij is erg boos en dwars tegen Boyd. Hij gaat het aanvechten met het concurrentiebeding die Boyd zou hebben. Tijdens het opstarten van de nieuwe kapsalon komen ze in contact met de omliggende winkeliers. 1 van deze winkeliers is de fietsenmaker Thijs. Langzaam ontstaat er een mooie band tussen Lara en Thijs. Beide dragen een behoorlijke rugzak met zich mee en de vraag is of de rugzak/verleden die ze beide hebben hun zal belemmeren in de toekomst.
Het verleden lijkt er ook op dat ze hier een gezamenlijk deel van dragen maar dat de last aan beide kanten heel anders is.

Het boek neemt je op een heerlijk manier mee in het leven van deze jonge mensen. Het is een roman maar zeker niet zoetsappig.
Mienke weet het om een het zo te schrijven dat je elke pagina wel omdraaien en door wilt lezen. Het ene moment ben je geraakt door wat er speelt, dan schiet je weer in de lach door de humor die erin geschreven is en dan speelt de liefde weer op. Een heerlijk combinatie voor een boek. Ik kan niet wachten tot het volgende boek uit komt.

Meer recensies van Danielle