Ze heeft het echt gemaakt

Danielle 21 september 2024
Ik heb het echt gemaakt

Voor de leesclub de boekenreizigers mocht ik het boek “ik heb het echt gemaakt” van Chantal Claassen lezen.

Fabienne is modeontwerper bij een goed lopend merk. Ze heeft al mooie collecties op haar naam staan en werkt hier met heel haar hart aan. Ze heeft het vertrouwen van haar baas Max met wie ze ook al een behoorlijke tijd een geheime relatie heeft. Fabienne zou graag meer willen maar Max wil het nog steeds stil houden. Voor haar werk moet ze naar een grote beurs in Frankrijk om de collectie aan de man te brengen. Waar ze hoopt dat Max ook mee gaat loopt dit anders. In Frankrijk komt ze op een bijzondere manier Adam tegen en ontstaat er een lastige situatie. Dit zet voor haar veel op zijn kop.
Naast dat ze helemaal in het hier en nu met de mode bezig is speelt er in haar hoofd nog veel af over vroeger. Haar moeder was het er niet mee eens dat ze haar droom om modeontwerpster achternaging en mede hierdoor is het contact met haar verwaterd. Ze krijgt hier steeds meer vragen over in haar hoofd of ze er goed aan gedaan heeft.

Chantal heet met dit boek een heerlijke roman van deze tijd geschreven. Met alle dilemma’s die er af kunnen spelen. Het leest als een trein en je zit ook door de manier van schrijven goed in het verhaal. Je waant je het ene moment in Frankrijk en het ander moment in de flat in Brabant. Het is geen zoete roman maar eentje waar je wel heerlijk in kunt verdwijnen. Persoonlijk vind ik het erg fijn als er bij een boek als deze ook echt wel een verhaal in zit niet gelijk voorspelbaar is het loopt. Dat maakt dat ik er ook helemaal in kome.
Voor mij was dit de eerste kennismaking met boeken van Chantal en zeker niet de laatste.

Meer recensies van Danielle