Onderstroom

Danielle 19 mei 2024
Onderstroom

Voor de leesclub de boekenreizigers mocht ik het boek Onderstroom van Linda Jansma lezen.

Hester is de eigenaresse van een zeilschool en heeft het in de zomermaanden hier lekker druk me. Ze runt deze zeilschool met haar kinderen. 2 jaar geleden is haar leven aardig op zijn kop komen te staan omdat 1 van haar kinderen, haar jongste dochter Insa is overleden. Dit zorgde daarna ook nog voor dat Hester en haar man uit elkaar zijn gegroeid en zijn gescheiden.
Dit jaar zit Hester dat de toenmalige vriend van Insa, Timo en zijn vader geboekt hebben op de zeilschool. Dit is een lastig moment maar ook wel weer fijn om hun weer te zien.
Tijdens hun verblijf gebeuren er vreemde dingen op de zwemschool en komt er een meisje te overlijden. Het overlijden van dit meisje doet Hester terugdenken aan hoe haar dochter is overleden. Is dit toeval of niet dat dit nu gebeurt als Timo en zijn vader er ook zijn.

Het boek is op een vlotte manier geschreven en neemt je mee in het leven van Hester en haar kinderen maar zeker hoe het is voor Hester om da deze zware periode alles draaiende te houden. Het verhaal speelt zich nu af maar er komen ook stukken van vroeger terug. Dit zorgt ervoor dat je beetje bij beetje ook te weten komt wat er met Insa is gebeurd 2 jaar terug. Het boek heeft een mooie opbouw van het verhaal en gaat op een lekker tempo haar het plot toe. Als je eenmaal start met lezen wil je ook graag doorlezen om te weten wat er gebeurt. Er zitten een paar mooie plottwisten in die je even op het verkeerde been weten te zetten. Het verhaal is spannend maar niet zwaar. Ik heb genoten van het boek en kijk uit naar een ander boek van deze auteur.

Meer recensies van Danielle