Schim in de nacht.

Danielle 22 oktober 2024
Schim in de Nacht

Voor de boekenclub de boekenreizigers en de blogtour van Sterre Carron mocht ik het boek Schim in de nacht lezen.

Sterre Carron staat bekend als de schrijfster van de Rani Diaz reeks en nu een standalone.

De jarige tweeling Lorie en Nina zijn samen naar de winkel om nog wat extra’s te halen voor hun sweet-sixteen feest van die avond.
Op het moment dat ze in de winkel zijn vindt er een gewelddadige overval plaats waar een aantal mensen het hun leven kost. De overvallers dwingen de zussen een keuze te maken tussen wie van hun 2 er mee moet met de overvallers en dus ontvoert gaat worden. Dit voelt echt als een keuze die niet te maken is.
Toch maken de zussen een keuze.

Waarom wordt er 1 van de 2 meisjes ontvoerd en wat is de reden hierachter. Waren ze op het verkeerde moment op de verkeerde plek of is er spraken van opzet.

Het verhaal gaat niet alleen over Lorie, Nina en hun familie die in ondragelijke spanning zit. Moeder Eva heeft een grote rol in dit verhaal maar we zien ook een verhaallijn van Rik. Rik een man waarvan je in eerste instantie denkt wat heeft dit nu met de ontvoering te maken.

Sterre weet ook met dit boek je op het puntje van je stoel te laten zitten en je door te laten lezen tot het boek uit is. De verhaallijnen zitten erg goed in elkaar en hebben een zeer goede diepgang. De opbouw van het verhaal en de verschillende kanten van de personages die in dit boek een rol spelen zitten zeer goed in elkaar. Je wordt met grote regelmaat op het verkeerde been gezet en als je denkt dat je weet hoe het nou in elkaar zit is het tocht weer anders. Je zou je zomaar voor kunnen stellen dat men hier een goede film of zelfs miniserie van kan maken.

Als je fan van de boeken van Sterre bent maar even geen zin hebt in het leven van Rani Diaz dan zou ik dit boek zeker lezen. Heb je nog nooit een boek van Sterre gelezen dan zou ik het zeer zeker ook doen.
Ik zat voor het lezen in een aardige leesdip maar echt binnen 2 avonden was het boek uit.

Meer recensies van Danielle