Slangenvel

Danielle 19 mei 2024
Slangenvel

Voor de leesclub de boekenreiziger mocht ik het boek Slangenvel van Marja Boomstra lezen.

Dit is niet het eerste deel van deze reeks maar wel goed om te lezen zonder dat je de andere 2 delen gelezen hebt.

Floor en Rayan wonen alweer 12 jaar in Cairo samen met hun 2 kinderen. Het leven is voor Floor in Cairo heel anders dan in Nederland. Waar ze in Nederland heel goed als vrouw een zelfstandig leven kan lijden kan dat in Cairo wat moeilijker. Ze heeft hier wel haar weg in weten te vinden en geeft nu met regelmaat rondleidingen aan groepen die door Egypte reizen. Ook nu heeft ze weer een mooie reis die ze mag begeleiden. Tot haar verbazing zitten hier best wel een aantal mensen bij die ze kent. Later blijkt dat deze mensen denken uitgenodigd te zijn door Floor zelf en dat Floor ook de reis betaald heeft. Tijdens deze rondreis gebeuren er steeds vaker vreemde dingen die Floor linkt aan vroeger. Dit brengt ook een grote angst met haar mee. Ze heeft het hier ook met Rayan over maar die legt de link eerder dat dit komt doordat het bekende van vroeger zijn. Als er dan steeds meer dingen gebeuren en er zelfs mensen overlijden en ook de verdenking meer en meer op Floor komt te liggen raakt ze aardig van slag en gaat ze op onderzoek uit. Ook Rayan krijgt berichten over Floor waardoor hij gaat twijfelen aan wat waar is of niet. Heeft Floor echt met de moord te maken en is ze wel eerlijk geweest?

Het verhaal neemt je echt mee in het leven van Floor en Rayan. Wat goed is dat er stukjes terug gehaald worden wat er vroeger heeft afgespeeld zodat je het goed als los boek kunt lezen. Je leest vanuit het beeld van Floor, Rayan en de dader wat er speelt. Het verhaal heeft een goede spanning en opbouw met voldoende plottwisten waardoor je met regelmaat op het verkeerde been wordt gezet. Ik heb alleen dit deel nu gelezen maar ga zeker de eerste 2 boeken van de reeks nog leven om het hele plaatje rond te krijgen.

Meer recensies van Danielle