lekker even een tussendoortje

Danielle 19 mei 2024
Waar is Ivy

Voor de boekenreizigers leesclub mocht ik het boek Waar is Ivy van Inge van Prooijen lezen.

Lizzy een jonge alleenstaande mama neemt uit frustratie een filmpje op hoe zwaar het leven als jonge alleenstaande mama kan zijn en post dit online op sociale media. Wat ze niet had verwacht is dat er heel veel jonge moeders op reageerde dat ze haar snapte en het herkende. Ook een reclamebureau gericht op Influencers zit dit en neemt contact met haar op. Binnen de kortste keren is Lizzy een Momfluencer en krijgt mooie aanbiedingen om te promoten en verdient daar een leuk bedrag mee. Helaas krijgt ze niet meer alleen positieve reacties op haar posts maar ook steeds vaker negatieve. Deze laatste vindt ze wel heel erg en grijpen haar ook erg aan. Dit groepje moedermaffia zorgen ervoor dat ze gaat twijfelen of ze hier mee door moet gaan. Haar gevoel zegt dat ze hier mee moet stoppen. Maar dan op een dag is haar dochter ontvoert en breekt er een hele spannende periode aan waar ze opzoek gaan naar haar dochter en er proberen achter te komen wie dit op zijn/haar geweten heeft.
Hierbij speelt ook het verleden van Lizzy een rol.

Het boek leest superlekker en is ook echt helemaal van nu met alles wat er op internet gedaan en gezegd wordt. Er zullen zeker wat dingen aangedikt zijn maar dat kan in een verhaal. Ik vond het wel erg realistische overkomen hoe het geschreven is. Het was voor mij een lekker boek om even tussen door te lezen dit zijn de meeste boeken binnen de verhalenfabriek ook wel moet ik zeggen.

Meer recensies van Danielle