Web van leugens

Danielle 21 mei 2024
Web van Leugens.

Dag 5 van de Blogtour
Voor de boekenreizigers leesclub mochten we meedoen aan de Blogtour van het boek Web van Leugens van Johnny Bollé

Madeline keert na 8 jaar met tegenzin terug naar haar geboortedorp. Haar moeder is na een heel kort ziekbed helaas overleden waardoor ze nu terug moet om dingen te regelen.
Ze besluit de eerste nacht in een hotel door te brengen voor ze naar het huis van haar moeder gaat. Gelijk heeft ze alweer een raar gevoel als ze het dorp inrijdt. Ze merkt gelijk dat ze niet echt welkom is in het dorp.
Tijdens het opruimen van de spullen van haar moeder komt ze ook spullen en herinneringen van haar jeugd naar boven. Ze merkt op dat ze eigenlijk niet veel van haar moeder weet en vind dat vooral nu wel erg lastig. Tijdens haar verblijf in haar geboortedorp krijgt ze van een vriendin van haar moeder Cézanne te horen dat de dood van haar moeder geen natuurlijk dood was. De oudere vriendinnen van haar moeder Pauline en Clarisse kijken Madeline het liefst vandaag nog weg uit het dorp.

Naast het heden lees je ook over het verleden. Dan krijg je het verhaal te lezen van de 4 vriendinnen Isabella, Lilou, Pauline en Clarisse. Je leest over hoe hun laatste jaar op school was voor gingen studeren of werken. Deze groep meiden lijkt op het eerste gezicht een hechte vriendschap te hebben maar als je wat verder komt blijkt dit toch wat anders in elkaar te zitten als ze doen vermoeden.

Ook nu weer heeft Johnny een boek geschreven die je gewoon het liefst in 1 ruk uit wilt lezen. Het leest super vlot en zit vol met spanning. Elke hoofdstuk gebeuren er dingen die ervoor zorgen dat je door wilt lezen. Hij weet je met regelmaat op het verkeerde been te zetten. Het verhaal neemt je mee in een hoop emoties van jongen mensen die soms keuzes maken die grote gevolgen hebben.
De opbouw van het verhaal is zo goed en de personages zijn zeer goed neergezet en zie je groeien en ontwikkelen naar mate het boek volgt.
Ik ben blij dat ik het boek heb mogen lezen. Ik verheug mij nu al op het volgend boek.

Meer recensies van Danielle