Met tranen in de trein

De Boeken Recensent 13 oktober 2024
3,5/5

Wanneer Sara plotseling weg moet, wil Lily gerust een tijdje op haar dochtertje letten. Maar Sara heeft ook aan haar broer gevraagd om op Louisa te passen. Seb is knap, grappig en sexy. Maar vooral: hij is Lily’s ex. Hij is wel de laatste persoon met wie Lily een paar weken in hetzelfde huis wil doorbrengen. Ze merken al snel dat het verleden hen razendsnel inhaalt. Er komen dus heel wat emoties los…

Ik lees graag boeken van Nederlandstalige auteurs. En als je Nederlandstalige boeken leest, kun je niet om Gillian King heen. Ik zag altijd lovende recensies over haar boeken voorbij komen. Dus ik was uiteraard nieuwsgierig. Ik kocht ‘Als ik je weer zie’ en een tijdje geleden begon ik eraan!

Ik had door alle lovende recensies héél hoge verwachtingen. En dat is wel een beetje gevaarlijk, want ik denk dat ik daardoor niet meteen in het verhaal raakte. Ik had in het begin wat moeite om connectie te maken met de personages omdat ik andere verwachtingen had bij dit verhaal.

MAAR gelukkig kwam daar wel verandering in. Door de afwisseling tussen heden en verleden is er een mooie balans tussen opbouwende vragen en antwoorden. Er schort duidelijk iets tussen de familie van Lily en die van Seb, terwijl ze in het verleden allemaal heel goed met elkaar konden opschieten. Wat er is gebeurd, daar heb je als lezer het raden naar. Geleidelijk aan kom je te weten wat er is gebeurd.

De reden waarom de families uiteindelijk niet meer met elkaar overweg kunnen, was iets wat ik absoluut niet had verwacht. King is met die verhaallijn verrassend uit de hoek gekomen. Bovendien voelde het ook heel realistisch aan.

Hoewel ik in het begin van het verhaal dus wat tijd nodig had om connectie te maken met de personages, had ik aan het einde duidelijk wél connectie met hen: dit verhaal heeft me uiteindelijk aan het huilen gebracht.

Dit boek bevat ook heel wat hartverwarmende momenten. Eén van mijn favoriete momenten is wanneer Lily besloot om naast Louisa te hardlopen op school om haar te steunen. Dat was zo lief van haar.

Kortom: het kostte me wat moeite om in het verhaal te komen, maar ik ben zo blij dat ik toch heb verder gelezen!

Meer recensies van De Boeken Recensent