Plottwists? Zeker weten!

4,5/5

‘Met Emma, Sams echtgenote. Kan ik hem misschien even spreken?’ Even bleef het stil. ‘Eh, hoe bedoelt u? Ík ben Sams vrouw.’ Aan haar toon hoorde Emma dat dit geen grap was, en haar mond viel open toen de betekenis van de woorden tot haar doordrong…

Emma wilde zo graag dat haar toekomstige gezinnetje met Sam een schot in de roos zou worden. Maar daarom negeerde ze zijn onverklaarbare gedrag: lange zakenreizen, geheime telefoontjes, en geld dat zomaar verdween… Misschien heeft hij wel meer te verbergen dan ze denkt. Maar dat geldt voor Emma eigenlijk ook…

‘De bigamist’ wordt omschreven als “een psychologische thriller vol onverwachte plottwists”. Vaak als ik een thriller lees, kan ik de plottwists wel een beetje inschatten… maar hier werd ik met verstomming geslagen. In heel dit verhaal is er eigenlijk maar één iets dat ik juist had voorspeld. De rest kwam als een totale verrassing.

De spanning in het verhaal wordt voortdurend opgebouwd. Er zitten genoeg spraakmakende gebeurtenissen in en de nevenpersonages, zoals Faith, zijn ook erg interessant.

De eerste 50 pagina's had ik wel even wat tijd nodig om in het verhaal te komen. Het verhaal wordt vanuit de 3e persoon verteld en ik had in het begin moeite om aan de schrijfstijl te wennen. MAAR het was echt de moeite waard, want zodra ik in het verhaal zat, kon ik gewoon niet meer stoppen met lezen. Het was moeilijk om tussendoor “maar één hoofdstukje” te lezen, want ik wilde ZO graag verder lezen! De laatste 100 pagina’s heb ik zelfs in één ruk uitgelezen! Het verhaal had me helemaal in zijn greep en ik MOEST gewoon weten hoe het zou aflopen met Emma en Sam.

Kortom: ‘De bigamist’ is de omschrijving “psychologische thriller met onverwachte plottwists” meer dan waard! Hoewel ik even de tijd nodig had om in het verhaal te komen, hebben de plottwists me met verstomming geslagen! Zodra ik in het verhaal zat, kon ik niet meer stoppen met lezen. Dit boek kun je gewoon niet wegleggen!

Ik mocht dit boek lezen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van De Boeken Recensent