Emoties die ik niet had verwacht

4,5/5

Molly begint de hoop te verliezen dat ze ooit een fijne, nieuwe huisgenoot zal vinden. Maar dan ontmoet ze de perfecte kandidaat: aardig, gezellig en kan goed koken. Er is alleen één probleem: het is een man, Declan. Een mannelijke huisgenoot was niet helemaal wat Molly in gedachten had, maar Declan lijkt perfect. Uiteindelijk worden ze niet alleen huisgenoten, maar ook goede vrienden. Declan en Molly zijn allebei verliefd op iemand die hen niet ziet staan en ze bedenken een plan. Wat als ze doen alsof ze een stel zijn, om hun crushes jaloers te maken? Het plan lijkt te werken, maar langzaam blijken de gevoelens van Molly en Declan toch niet zo nep te zijn…

Dit was zo’n fijn boek! Het verhaal was bij momenten ontzettend grappig, en op sommige momenten dan weer super emotioneel. Ik had op voorhand niet verwacht dat er zoveel diepgang in dit boek zou zitten.

In het begin had ik sterke ‘The flat share’-vibes bij dit boek. Maar uiteindelijk week het verhaal er toch genoeg van af. De dynamiek tussen Declan en Molly is werkelijk geweldig. De twee kunnen het erg goed met elkaar vinden en het is zo mooi om te lezen hoe ze elkaar helpen, hoe ze elkaar aanvoelen… ik hield echt van de dynamiek tussen Declan en Molly. Bovendien zijn ze ontzettend grappig en dat zorgt voor hilarische oneliners. Ik lig nog steeds elke keer strijk als ik aan Declans camembert-mopje denk.

Maar naast de humor en de grappige conversaties, zit er ook erg veel diepgang in dit verhaal. Er zitten dan ook enkele heftige thema’s in dit boek: depressie, mentale gezondheid, een vader-dochterrelatie die hersteld moet worden… Keeland en Ward gaan diepgaande thema’s duidelijk niet uit de weg en slagen erin alles realistisch neer te zetten. Ik was echt onder de indruk van de emoties die de auteurs allemaal hebben kunnen oproepen.

Kortom: dit boek heeft me echt verrast. De humor was helemaal on-point en de diepgang van verhaallijnen roept heel wat emoties op. Ik ben echt onder de indruk en ik kan dit boek dan ook alleen maar aanraden! Ik ga zeker meer lezen van Keeland en Ward!

Meer recensies van De Boeken Recensent