Fortune schrijft perfecte zomerboeken!

De Boeken Recensent 13 oktober 2024
Tijdens een heerlijke zomervakantie ontmoet Lucy de knappe Felix. Na een bijzondere nacht blijkt echter dat Felix het broertje is van Lucy’s beste vriendin Bridget. Eén ding is duidelijk: Lucy en Felix kunnen niet meer bij elkaar in bed belanden. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan… Elke zomer ontmoeten ze elkaar weer en blijkt de aantrekkingskracht tussen hen te sterk te zijn. Maar dit jaar moet het anders: Bridget gaat trouwen en kan een romance tussen Lucy en haar broertje er niet bij hebben. Lucy’s hart heeft echter andere plannen. Deze zomer moet het écht anders, dat weten Felix en Lucy allebei. Maar gaat dat ze lukken?

Carley Fortune is hierbij gebombardeerd tot de koningin van de zomerboeken! Wat schrijft ze heerlijke zomerverhalen! Ik las vorig jaar ‘Elke zomer daarna’ en ik was heel benieuwd naar meer van haar hand. Ik had wel wat schrik dat ze misschien naar dezelfde thema’s zou teruggrijpen in haar zomerboeken, maar dat was absoluut niet het geval. Ze komt met een originele verhaallijn en weet de lezer te boeien.

De indeling van dit boek vond ik heel fijn. De hoofdstukken wisselen af tussen gebeurtenissen in het verleden uit verschillende zomers én in het heden wordt er afgeteld naar Bridgets bruiloft. Het is een leuke afwisseling die voor heel wat vraagtekens en gezonde spanning zorgt.

Bovendien zijn de personages ook goed uitgewerkt. Lucy en Felix zijn allebei goed uitgewerkte karakters en zijn personen waarmee je je meteen verbonden voelt. Ik vond de dynamiek tussen de personages in dit boek ook zo fijn! En heel het ‘oester’-gebeuren vond ik een leuke extra!

In dit boek staat bovendien niet alleen liefde, maar ook vriendschap centraal. Wat vriendschap kan betekenen en hoeveel je er soms voor over hebt… En hoe leuk is het dat je beste vriendin de bloemen voor je huwelijk kan regelen ?!

Kortom: ‘Deze zomer wordt écht anders’ is een heerlijk zomerboek! Zeker een aanrader om te lezen op het strand, in de tuin of gewoon waar je wilt! Het is gegarandeerd heerlijk wegdromen.

Meer recensies van De Boeken Recensent