Aangenaam verrast

Een jonge vrouw is met een scherf van een stukgeslagen vaas om het leven gebracht. Jonge rechercheur Annabel wordt door haar collega’s op sleeptouw genomen bij deze intrigerende zaak. Het bewijs wijst allemaal in de richting van de ex van het slachtoffer. Maar wanneer er een tweede lichaam opduikt, duiken er ook wel erg veel toevalligheden op… En Annabel gelooft niet in toeval, zeker niet wanneer het patroon zich verderzet en het gevaar steeds dichterbij komt.

Ik mocht dit boek lezen voor de @libellebelgie leesclub, super fijn! Dank je wel! Het was mijn eerste kennismaking met de auteur.

Leenaerts begint met een proloog die vraagtekens oproept. En zoals het een goede thriller betaamt, moet de lezer nog even wachten op de betekenis van die proloog. Er zijn namelijk eerst wat andere katjes te geselen.

Het verhaal springt drie weken terug in de tijd. Vanaf dan neemt Leenaerts de lezer mee in een boeiende politiezaak waar heel wat slachtoffers vallen… Het verhaal wordt niet alleen verteld vanuit het blikveld van de recherche, maar ook uit dat van wie ze zoeken. Dat zorgt voor heel wat spanning!

De gebeurtenissen in de zaak vloeien geleidelijk, maar realistisch in elkaar over en de denkpiste van de rechercheurs is goed te volgen. Annabel wordt steeds meer deel van het team en ze lijkt een goede aanvulling te zijn voor David en Lina.

Naast het politiewerk is er ook ruimte voor privéaangelegenheden. Leenaerts heeft de spanning op het bureau perfect weten te combineren met een ander soort spanning... romantiek. Daardoor is dit boek erg veelzijdig en blijft het dynamisch verdergaan. Je verveelt je geen enkele seconde.

Ik kan ‘Gebroken passie’ dus zeker aanraden! Het is een veelzijdig verhaal met een sterke zaak die realistisch is verteld.

P.S. Dit boek is te lezen als standalone, maar het aantal personages maakte het voor mij in het begin soms wat verwarrend. Ik denk dat dat niet het geval zou zijn, mocht ik de voorgaande delen ook gelezen hebben. Dan hadden sommige personages ongetwijfeld al meer vertrouwd gevoeld. Maar dat is ook goed nieuws: 3x zoveel leesplezier! Ik ben benieuwd naar de andere delen :)

Meer recensies van De Boeken Recensent