Nog beter dan verwacht!!!

De Boeken Recensent 13 oktober 2024
4,5/5

In een boekwinkel in New York overlijdt een van de trouwste klanten. Boekverkoper Cassie Andrews vindt in zijn handen een boek met een bijzondere boodschap op de eerste bladzijde: ‘Dit is het Boek der deuren. Hou het in je hand en elke deur is iedere deur.’ Diezelfde avond stapt Cassie vanuit haar slaapkamerdeur naar Venetië. Maar wat Cassie niet weet, is dat er nog magische boeken bestaan. Er is een kwaad op pad, vastbesloten alle boeken in handen te krijgen. En Cassies boek is een boek om voor te sterven…

‘Het boek der deuren’ stond al een tijdje op mijn wenslijst en ik kon niet wachten om hem te lezen. Ik had al heel wat positieve recensies gelezen en ik was zo benieuwd!

Ik hou van boeken over boeken. Daar kun je bij mij echt heel weinig verkeerd mee doen. ‘Het boek der deuren’ was dan ook volledig mijn ding. Ik had hoge verwachtingen, maar het was zelfs nog beter en nog spannender dan ik had verwacht.

Ik was echt onder de indruk van de doordachte en scherpzinnige manier waarop dit verhaal is opgebouwd. Alles aan dit verhaal was tot in de puntjes uitgewerkt en het verhaal bleef maar origineel uit de hoek komen. Bovendien vond ik het fantastisch hoe de auteur erin geslaagd is ‘de cirkel rond te maken’. Ik was echt verbaasd over hoe Brown dit verhaal over ‘de kracht van boeken’ heeft vormgegeven.

De schrijfstijl vond ik bovendien ook heel vlot. Dit verhaal was een ware pageturner en ik kan hem echt aan iedereen aanraden! Dit was echt een heel leuk boek! Ik had hoge verwachtingen en die zijn allemaal ingelost!

Meer recensies van De Boeken Recensent