Ik hou van dit boek!

Vorig jaar maakte ik voor het eerst kennis met Courtney Walsh door ‘Het Geluksexperiment’. Ik vond dat boek zò geweldig en ik was heel benieuwd naar meer van deze auteur. En ook met ‘Het spontane liefdescontract’ wist Walsh me helemaal te betoveren.

Waarover gaat het boek? Het leven van Poppy Hart gaat niet over rozen. Haar restaurant draait niet goed, ze heeft schulden en ze lijdt aan een gebroken hart. Op een dag loopt ze de beroemde hockeyspeler Dallas tegen het lijf. Voor ze het goed en wel beseffen, binden ze zich aan een liefdescontract: ze doen alsof ze een stelletje zijn omdat ze beiden wat goede PR nodig hebben. Maar hoe langer hun neprelatie duurt, hoe ingewikkelder alles wordt. Want als het nep is, waar komen die vlinders bij Poppy dan vandaan?

Walsh heeft met dit verhaal een fantastisch fake-datingverhaal neergeschreven. Ik hou van haar schrijfstijl en van de manier waarop zij personages tot leven wekt. Zowel Poppy als Dallas zijn allebei heel mooi uitgewerkt en ze zijn realistisch beschreven. Hun dynamiek is ook geweldig! Ik had nog maar een paar hoofdstukken gelezen en ik was al helemaal verliefd op hen.

Ook het verhaal zat goed in elkaar. Walsh komt origineel uit de hoek. Het is zo fijn om de neprelatie van Poppy en Dallas te zien evolueren! Het feit dat dit verhaal in 2 verschillende perspectieven wordt geschreven, maakt dat je steeds weet hoe beide personages zich voelen. Dit verhaal trok me helemaal mee en ik zat helemaal in de wereld van de personages. Ik heb dan ook heel erg genoten van dit verhaal. Mijn hart is meermaals gesmolten door alle warmte die dit boek me daardoor gaf.

Kortom: dit boek is geweldig! Ik hield van alles in dit boek en zou het het liefst van al de hele dag knuffelen.

Ik mocht dit boek lezen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van De Boeken Recensent