Hartverscheurend en tegelijkertijd liefdevol

4.5/5

Wie op dit moment aan de naam ‘Rebecca Yarros’ denkt, denkt ongetwijfeld meteen aan Fourth Wing. Maar Yarros heeft ook enkele heel mooie en ontroerende romans op haar naam staan, waaronder ‘Reason to believe’.

Na de dood van een jonge moeder is kleuterjuf Harper bereid om pleegouder te worden van de kleine Liam en James. Maar door problemen met haar appartement, belandt Harper met de jongens ter oplossing in het huis van brandweerman Knox die er op dat moment niet is. Hij is de beste vriend van haar broer en Harper is al jaren verliefd op hem. Maar dan komt Knox plots eerder thuis… Wat zal hij vinden van het feit dat er plots een vrouw met twee kinderen bij hem inwoont?

‘Reason to believe’ was een ware rollercoaster aan emoties.

Je leest dit verhaal afwisselend vanuit het perspectief van Harper en Knox. Door beide personages op het juiste moment aan het woord te laten, weet Yarros hun gevoelens diepgang te geven. Die zijn intens, maar zo ontzettend realistisch. Dit boek is hartverscheurend, maar tegelijkertijd ook zo zo zo liefdevol!

Yarros weet je met haar vlotte schrijfstijl helemaal in het verhaal te trekken. Eenmaal je begint te lezen, wil je niet meer stoppen. Ik voelde me zo verbonden met de personages dat ik gewoon heel graag wilde weten hoe het verder met hen ging.

Zowel het leven van Harper als dat van Knox kwam uitgebreid aan bod. Ik vond het best intens om te beseffen dat wat Knox als brandweerman meemaakt voor velen realiteit is… Dat in combinatie met de pleegzorg voor de jongens maakte dit verhaal echt relevant.

Yarros schuuwt delicate onderwerpen als pleegzorg dus niet en zet daardoor een origineel, warm, en soms ook hartverscheurend verhaal neer. Een verhaal waarbij je gaat nadenken... en ik vind het ontzettend interessant als boeken onderwerpen aansnijden waarmee ik zelf minder vertrouwd ben.

Ik ben echt onder de indruk van dit boek en kan het dus alleen maar aanraden. Korte samenvatting: all the feels.

Ik mocht dit boek lezen in ruil voor mijn eerlijke mening.

Meer recensies van De Boeken Recensent