Realistische uitwerking, maar miste wat vaart

De Boeken Recensent 25 februari 2024
3,5/5

Schrijfster Caro en haar vader baten een idyllisch boetiekhotel uit. Hun overwegend rijke, eigenzinnige klanten zijn een bron van inspiratie voor Caro's boeken. Caro geeft haar boeken uit onder een pseudoniem, en niemand kent de echte reden waarom ze niet in de schijnwerpers wil staan.

Wanneer haar uitgever wil dat ze uit de schaduw treedt, bedenkt haar vader een oplossing zodat haar geheimen verborgen kunnen blijven. Maar zal Caro alles kunnen verbergen voor de ijverige journalist Jesse?

De korte inhoud van het boek maakte me erg nieuwsgierig. Ik vind het altijd fijn wanneer de hoofdpersoon in een boek zelf ook auteur is.

De verhaallijnen in dit boek waren boeiend, maar af en toe had er wel wat meer vaart in het verhaal mogen zitten. In het begin had ik wat moeite om in het verhaal te komen omdat ik het gevoel had dat er heel veel informatie op me afkwam over de personages. Na enkele hoofdstukken raakte ik steeds meer geboeid door het verhaal. Haagmans heeft enkele interessante en originele verhaallijnen in haar verhaal verwerkt waarbij vooral echtheid centraal staat.

Al snel werd duidelijk dat Haagmans in haar roman een belangrijk thema wilde aankaarten. (Om spoilers tegen te gaan, benoem ik het thema even niet). Door dat thema uit te diepen, wordt Caro een personage met een intense diepgang. Haar drijfveren en haar karakter krijgen voor een groot deel vorm door wat ze heeft meegemaakt. Haagmans heeft goed aangetoond wat het betekent als je bepaalde dingen uit het verleden nog steeds met je meedraagt.

Hoewel je Caro steeds beter leert kennen, blijft er toch nog wat mysterie hangen rond haar verleden. Pas wanneer Ivy het verhaal binnentreedt, durft Caro het aan om haar verhaal met iemand te delen. De opbouw van die spanning rond het mysterie was een interessante verhaallijn die de lezer meetrekt in het verhaal.

Haagmans heeft dus een verhaal geschreven waarin belangrijke onderwerpen centraal staan. Ze heeft een hoofdpersonage gecreëerd dat écht en realistisch aanvoelt.

Meer recensies van De Boeken Recensent