Veelbelovend debuut!

DebbieJ86 25 juli 2024
Dit boek is echt een plaatje om te zien. De sierlijke letters, de kleurcontrasten en de sprayed edges; alleen daarom al wil je het boek een plekje geven in je boekenkast. En ook aan de binnenkant is echt aandacht besteed, qua afwerking en lettertype! Maar is de inhoud net zo mooi?

Slow Burn
Het verhaal begint op full speed; als lezer beleef je het auto-ongeluk van Ariel en alle vraagtekens die er daarna overblijven. Want hoe heeft zij dit ongeluk kunnen overleven, zonder enig krasje en blauwe plek? Dat maakt dat je gelijk verder wil lezen en de geheimen wilt ontrafelen.

Dat duurt alleen wel even; het is met recht een slow burn. Beetje bij beetje geeft de schrijfster iets van het verhaal weer, deelt ze kleine puzzelstukjes van het geheim en ontrafelt de relatie tussen Ariel en Luc zich. Zeker in het middenstuk van het boek wordt de tijd genomen door de schrijfster. Is dat erg? Niet per se, maar haalde er soms voor mij wel een beetje tempo uit. Dat wordt overigens het laatste deel van het boek anders, wanneer de gebeurtenissen zich sneller opvolgen en het serieus nog spannend wordt ook!

Leuke sidenote; het verhaal staat boordevol weetjes over Rome; voor zowel de kenner als niet-kenner leuk!

Emoties
Wat Ariel allemaal heeft mee moeten maken is niet niks en ze probeert zich daar dapper door heen te slaan. De emoties die zij daarbij voelde, voelde ik als lezer helaas niet altijd. Misschien te verklaren omdat het verhaal vanuit de ‘ik-vorm’ is geschreven. Maar op sommige momenten, zeker de stukken over rouw en verdriet, voelde ik die emotie wat minder en vond ik Ariel misschien juist wat te nuchter/stoicijns.

Wat wel weer mooi weergegeven was is haar daadkracht en doorzettingsvermogen om de geheimen tot op de bodem uit te zoeken; best wel badass!

Conclusie
Een heel mooi debuut; van mij krijgt hij 4 sterren! Ben jij een romantasy lezer? Dan is dit er zeker een die je aan zal spreken!

Meer recensies van DebbieJ86