Prachtig derde deel.. en.dat.einde!

DebbieJ86 25 juni 2024
Wàt een prachtig derde deel in een prachtige serie!

De schrijfstijl van Karen Swan heb ik al veel vaker geprezen maar wat ik in dit boek zó goed gedaan vind is dat het verhaal van Flora als puzzelstukjes in het grote verhaal inpast. Kleine gebeurtenissen uit de eerdere boeken, die in dit boek helemaal uitgewerkt worden. Het (al bekende) verhaal van Effie en Mhairi dat op de achtergrond afgespeeld wordt. Met al die verhalen die in elkaar schuiven wordt het grote verhaal steeds meer zichtbaar.

Daardoor zijn ook sommige gebeurtenissen net anders dan je tijdens het lezen van de eerdere delen dacht, omdat je ze vanuit een ander perspectief leest. Twists die je laten verbazen en het verhaal spannend maken. Zo knap omdat Karen tijdens onze ontmoeting vertelde, dat ze niet de hele serie al geplot heeft of karakters heeft uitgewerkt, dat doet ze per deel!

En. dat. einde!

Hopelijk komt deel 4 snel, want er zijn nog zo veel onbeantwoorde vragen! Voor mij is Karen Swan echt een van de fijnste romanschrijvers!

Meer recensies van DebbieJ86