Doorlezer

De verborgen bibliotheek van warschau is een onwijs mooi en ontroerend boek. Toen ik het las kon ik alleen maar denken wauw...zo'n vriendschap zoek ik ook. Zelfs in een hel van tijd is de vriendschap van Zofia en Janina ongelofelijk.
Zofia en Janina houden allebei van boeken. Hun hele leven staat ervan in het teken. In het begin van de oorlog werken ze in een bibliotheek waar ze de boeken met veel zorg en liefde behandelen. Zodra de oorlog begint wordt het voor janina allemaal zwaar en moet ze uiteindelijk verhuizen naar een getto. Zofia krijgt de opdracht van de Duitsers om verboden boeken uit de bibliotheek te halen zodat de nazi's ze kunnen vernietigen. Samen met een groep mensen heeft zofia een hele andere bestemming voor deze boeken. Zelf gaat ze in verzet.
Lukt het ze om boeken veilig te stellen? Lees dit ontroerend verhaal en ontdek hoe sterk de vriendschap tussen zofia en janina is.
Ik kan dit boek alleen maar aanraden!! Juist ook omdat dit nooit vergeten mag worden! Ik vind het mooi om te zien dat er ook flinke waarheden in zitten en dat de schrijfster ook echt onderzoek heeft gedaan. Dit is een van mijn lievelingsboek geworden.

Meer recensies van Debby En Miquel Hendrix