Even chaos voor Thomas Berg?

De.boekenplank 21 april 2024
Een Poolse arbeider wordt op een Leuvense bouwwerf gevonden met een gapende hoofdwonde. Thomas Berg en zijn team moeten aan de bak, de sporen vanaf het plaats-delict, een loods vol oldtimers, leiden naar Simon Bonen, de broer van Thomas’ vriendin Freya. Vervolgens valt een tweede slachtoffer en blijkt dat Thomas Berg het deze keer niet makkelijk heeft, noch privé noch professioneel.

Wat een knap boek weer! Natuurlijk is Leuven met het M-museum, het ‘Fonske’,… pertinent aanwezig, zoals het hoort in deze reeks. De stijl is vlot, rechttoe rechtaan, na deel 1 wil je snel naar deel 2. Oeps al halfweg, dan gaan we lekker door, benieuwd naar het eind! Wisselen tussen de twee zaken, onderzoekstappen,… houden de vaart er in. Houdt de relatie met Freya stand? Hoe evolueert de sfeer in het team?

Onderzoeksdraadjes worden geknoopt, puzzelstukjes bij elkaar gelegd. Maar zijn ze passend bij de juiste puzzel? De sporen lijken duidelijk te worden maar dan toch ook weer niet? Alles wordt knap verweven. Deze keer kruipen we niet alleen in het hoofd van Thomas maar ook in het hoofd van zijn collega Lou. Wat het boek een extra interessante laag geeft! Een leuke insteek die wat mij betreft ook in een volgend verhaal mag aangehouden worden.

Kortom: een aanrader, topboek in deze serie en al uitkijken naar de volgende zaak voor team Berg!

Meer recensies van De.boekenplank