origineel, geheimzinnig diepzinnig fantasierijk

Een origineel, eigenzinnig, geheimzinnig, fantasierijk, ernstig, grappig, diepzinnig, verwarrend, ‘geestig’, zinvol verhaal.
Een boek dat ik moeilijk in een vakje kan plaatsen, maar hoeft dit wel?

Met de fijnzinnige teksten, vlotte woordkeuzes, en korte hoofdstukjes, rollen de letters zo voorbij.
De beginhoofdstukken voelden me wat vreemd aan, waar gaat dit heen? Maar verderop vormt er zich een duidelijkere lijn.
Met doordenkers en verrassende wendingen, verbanden die je mee nemen in het verhaal, zodat je het boek niet kan loslaten.

De wereld van David stort plots in.
Zijn job, zijn gezin,…

Een verhaal waar leven en dood verweven zitten.
Een diepere laag over depressie, zelfdoding, zelfverminking, pesten,…

Een bijzondere leeservaring. Ik wil er niet meer over vertellen, laat je verrassen! En maak kennis met Ana, haar mysterieuze (stief)zus, Onderbuur en Bovenbuur…

Wat doen we met ons leven, tussen de geboorte en de dood?

Mooie hardcover-versie !

Meer recensies van De.boekenplank