Een spannend boek, moeilijk los te laten

Dejufleest 25 oktober 2024
In dit boek keren we terug naar het jaar 1580 in Sevilla. De tijd waarin handel via schepen heel belangrijk werd. Maar op een dag staat Sevilla op zijn kop. Een roodharige vrouw wordt vermoord teruggevonden op een schip. Waarom werd deze vrouw van bordeel Babylon vermoord? Prostituee Damiana en haar beste vriendin zuster Catalina besluiten om op onderzoek uit te gaan. Maar lukt het hen om de moord op te lossen of komen er nog meer geheimen aan het licht?

Een historisch boek waarin geld en macht centraal staan om een goed leven te leiden. Hiernaast is er veel armoede terug te vinden in die tijd. Ik wou dit boek ontzettend graag lezen na het bekijken van de mooie cover. Van de schrijfster Susana Martín Gijón had ik nog niet eerder gehoord maar wat heeft ze me verbaasd. Dit boek valt onder het genre historische roman maar sluit zeker ook aan bij thriller. De auteur heeft het verhaal echt goed neergezet. In het begin moest ik even wennen aan de schrijfstijl die in mijn ogen soms echt wel moeilijk verwoord werd. Eens ik in het verhaal zat vloog ik door het boek heen. Na het lezen van de spannende hoofdstukken moest ik telkens even bekomen. Toch kreeg mijn nieuwsgierigheid de bovenhand en moest ik weten hoe het verder ging. De verschillende verhaallijnen hangen mooi samen en vloeien mooi door elkaar heen. Ik genoot van dit boek en raad het aan aan mensen die houden van historische boeken. Ergens had ik het wel moeilijk met het open einde op het eiland. Komt er nog een vervolg?

Bedankt LS Uitgeverij voor dit recensieboek!

Meer recensies van Dejufleest