Met een beetje fantasie…

Dejufleest 26 oktober 2024
Liv heeft een passie voor kleding ontwerpen. Ze werkt al jaren in bruidswinkel Tule en Kant waar ze regelmatig mocht helpen bij het op maat maken van jurken. Sinds er een nieuwe uitbater is, loopt het helemaal mis. Ze mag niet meer creatief aan de slag gaan en is een hele dag bezig in het magazijn om ‘my big fat gypsy wedding’ jurken te sorteren. Jurken die bij niemand in de smaak vallen… Ondertussen probeert ze haar beste vriendin Janine te troosten die steeds maar hoopt op een huwelijksaanzoek van haar vriend Harm. Een huwelijksaanzoek dat er maar niet komt… Op een dag gaat onverwacht de deurbel. De nieuwe buurvrouw Flore komt vragen om haar uit de nood te helpen met een kapot elfenkledingstuk dat ze dringend nodig heeft voor haar live action role-playing game. Ze heeft ook haar broer meegebracht maar die lijkt minder enthousiast te zijn met haar aanwezigheid en hulp. Flore is ontzettend blij met de snelle herstellingen van Liv en vraagt haar om haar en een vriendin te leren naaien. Al snel wordt dit een open naaiatelier waar de hele larp bende naartoe komt. Ze begint steeds meer deel uit te maken van de vriendengroep en het lijkt ook alsof broer Friso ondertussen ook iets meer aan het ontdooien is. Wat is toch dat sprankeltje dat ze voelt steeds wanneer ze hem ziet? Ondertussen heeft Janine het ontzettend druk want als zij niet ten huwelijk gevraagd wordt, kan ze het toch beter zelf doen…

Wat een heerlijk boek van Denise Meijer. Ik heb al meer boeken van haar gelezen en dit feelgood genre spreekt me altijd aan. Het verhaal is het eerste deel van de ‘Werkelijk waar?’ serie. Ik ben echt door het boek gevlogen. Het verhaal is zo vlot geschreven dat je niet merkt dat je opeens heel wat hoofdstukken verder zit. Dit komt doordat alles zo levendig neergepend is. Wat fijn dat er ook af en toe wat humor aan te pas komt. Het hoofdpersonage Liv werd zo goed besproken dat ik ze volledig in mijn hart gesloten heb. Ik kende larp voor het lezen van dit boek niet. Na het lezen van het boek ben je helemaal mee met dit speciale spel. Wat fijn dat er ook wat romantiek terug te vinden is in dit verhaal… Het is subtiel maar aangenaam en helemaal niet zo voorspelbaar. Zelf zat ik met een glimlach op mijn gezicht tijdens het lezen.. Maar dan wil ik het wel nog even hebben over het einde… wat een cliffhanger! Ik ben ZO benieuwd naar het vervolg…

Meer recensies van Dejufleest