Healing Fiction

Demi Stein 24 mei 2024
Hebben jullie al van ‘healing fiction’ gehoord?

Redelijk nieuw, maar ontzettend trending momenteel. Recent verscheen ‘De buurtwinkel van tweede kansen’ wat zeker onder healing fiction valt.

De buurtwinkel van tweede kansen is een verhaal waar, je raad het al, de buurtwinkel een belangrijke rol speelt. Dakloze Dokgo helpt mevrouw Yeom, die de eigenaresse is van de buurtwinkel, door haar te herenigen met haar verloren tasje. Mevrouw Yeom wil iets terugdoen voor Dokgo en besluit hem aan te nemen voor de nachtdiensten.

Dokgo is een man met geheugenverlies dankzij drankgebruik, maar heeft zijn hart op de goede plek zitten. Hij probeert namelijk een luisterend oor te bieden in de buurtwinkel en mensen verder te helpen door ze een mooie boodschap mee te geven.

In elk hoofdstuk staat er een nieuwe ontmoeting met een nieuw perspectief centraal, en in elk hoofdstuk wordt er een ander onderwerp of thema aangesneden die het verhaal voorzien van diepgang. In een toegankelijke schrijfstijl krijg je een kijkje in ogenschijnlijk normale levens, maar met mooie levenslessen en helende verhalen. Al met al is ‘De buurtwinkel van tweede kansen’ een hartverwarmend en cozy verhaal, en is zeker een aanrader voor wie daar net zoals ik enorm van kan genieten.

Meer recensies van Demi Stein