Heerlijk!

Demi Stein 16 juli 2024
Review is eerst geplaatst op mijn socials: https://www.instagram.com/p/C9er7q9As8_/

Begin dit jaar las ik samen met Lindsay “Wie ik ben zonder jou” geschreven door Susan Muskee en beide hebben we er van genoten!

“Wie ik ben zonder jou” gaat over de 27-jarige Joy. Haar leven was perfect en helemaal uitgestippeld, tot haar vriend verliefd wordt op iemand anders. Hierdoor komt Joy’s leven volledig op zijn kop te staan.

Het andere hoofdpersonage in dit feelgood-boek is de 72-jarige Frida. Drie jaar geleden kwam haar liefde van haar leven, haar man, te overlijden. Sindsdien staat haar leven eigenlijk op pauze en doet ze niet veel meer dan een wandelingetje maken naar de supermarkt en een praatje maken met haar kamerplanten.

De twee vrouwen ontmoeten elkaar per toeval op een bankje in het park, waar Joy met haar ziel onder haar arm zit. Frida besluit om Joy te helpen en wat volgt is een onwaarschijnlijke, maar hartverwarmende vriendschap. Samen besluiten ze om hun leven te beteren!

“Wie ik ben zonder jou” is een heerlijk feelgood-boek! Beide hoofdpersonages zijn erg likeable en daardoor leuk om te volgen. Susan verwerkt humor in het verhaal wat ervoor zorgt dat ik regelmatig hardop zat te lachen. In combinatie met de zeer prettige schrijfstijl en de vermakelijkheid van het verhaal zorgt dit ervoor dat we door het boek heen vlogen.

“Wie ik ben zonder jou” bespreekt ook een aantal zaken die we zelf in het dagelijkse leven ook tegenkomen, wat het feelgood-verhaal een realistisch tintje geeft. Het mooie aan dit boek vind ik dan ook dat beide vrouwen de draadjes in handen pakken en ervoor willen zorgen weer gelukkiger te zijn in hun eigen leven. Terwijl ze dit doen ontstaat er een prachtige vriendschap, wat ook heerlijk was om over te lezen.

Dit boek is zeker genieten! Dit was mijn eerste boek van Susan, maar het smaakt zeker naar meer (recent verscheen haar “Waddenliefde” serie en die staat dan ook zeker op mijn verlanglijstje).

Meer recensies van Demi Stein