DeniseM 04 augustus 2024
33 is na voeten in het stopcontact het tweede boek van Gwen van Poorten. In dit boek beschrijft Gwen haar leven als dertiger en alle vraagstukken die daarbij komen kijken. Het boek bevat een reis vol hoogtepunten en dieptepunten waarin Gwen de lezer meeneemt.

Wanneer Gwen drieëndertig wordt, heeft ze meer dan ooit de drang om iets van het jaar te maken. Op werkgebied heeft Gwen haar meest succesvolle jaar achter de rug. Privé zijn er nog veel dingen die Gwen ‘ooit’ een keer wil doen, dus waarom niet in dit jaar? Daarnaast zijn er nog een aantal levensvragen waar Gwen antwoord op hoopt te krijgen. In haar boek neemt ze de lezer mee op deze avonturen en hoopt ze de antwoorden op de vragen te vinden. De lezer wordt iedere maand meegenomen in de hoogte- en dieptepunten van de maand. Hier en daar zit er een sprongetje in het verleden bij of worden dingen meer uitgediept.

Niemand zag aankomen wat voor jaar Gwen tegemoet zou gaan. Hoogtepunten zoals Burning Man, een verloving, reizen, paddo ceremonies en dieptepunten zoals het verbreken van je relatie en al je spullen kwijt zijn worden in het boek omschreven. Daarnaast onderzoekt Gwen levensvragen of dingen waar zij tegenaan loopt in het leven, zoals de vraag of ze ooit kinderen wil en hoe het kan dat haar seksdrive is afgenomen. Op een boeiende en humoristische manier neemt Gwen de lezer mee in het boek waarin ze haar gedachtegang en de problemen waar ze tegenaan loopt uitgebreid bespreekt. Ik vind het erg mooi hoe kwetsbaar Gwen zich durft op te stellen in het boek. Opnieuw een boek waar de lezer mee wordt geïnspireerd. Van de positieve instelling van Gwen en de manier hoe zij in het leven staat kunnen een hoop mensen nog wat leren!

Meer recensies van DeniseM