Alles wat ik aan je miste

DeniseM 04 augustus 2024
Alles wat ik aan je miste is deel twee van de Oxymoron serie. In dit deel vertrekt Hazel naar Parijs, waar ze haar droombaan kan uitoefenen. Jamie heeft een fout gemaakt in zijn relatie, waarvan hij twijfelt of hij dit ooit nog terug kan draaien. Wanneer Hazel een fout maakt op haar werk wat haar diep in de problemen brengt, wordt Jamie voor een keuze gesteld: kiest hij voor zijn carrière of volgt hij zijn hart?

Wat fijn dat deel twee zo snel naar deel een uitkwam. Na de cliffhanger van het eerste boek was ik erg benieuwd hoe het verder zou gaan in de levens van Hazel en Jamie. Deze bleken alles behalve saai. Hazel stort zich vol op haar nieuwe werk in een vintage kledingzaak waar haar hart snller van gaat kloppen van plezier. Tot ze een fout maakt met verstrekkende gevolgen, vanaf dat moment klopt haar hart sneller van paniek en angst. Jamie besluit zich met Vivian te verloven, een keuze waar hij eigenlijk nooit achter heeft gestaan. Hij is ongelukkig in zijn relatie, maar hij kan zich niet veroorloven alles te verliezen. Wanneer Jamie Hazel te hulp schiet komen de twee personages in het boek weer samen, en hoe! Heerlijk om te lezen hoe de interactie tussen Jamie en Hazel verloopt, met op het ene moment vuurwerk van geluk en op het andere moment vuurwerk van irritatie en boosheid. Net wanneer je denkt dat ze elkaar vinden, gebeurt er iets in het boek dat alles weer op zijn kop zet...

In dit boek leer je Hazel en Jamie nog beter kennen. Mooi hoe de gevoelens en gedachten van beide personages worden beschreven. In dit boek is er ook meer ruimte voor Fauve, de moeder van Hazel. Waar ik eerst met name irritatie voor haar voelde, is er door dit boek meer ruimte gekomen voor compassie.

Het boek eindigt wederom met een enorme cliffhanger. Tamara had gelijk, ik wil geen dankwoord, ik wil meer Hazel en Jamie. Op 27 augustus verschijnt het derde en laatste deel van de Oxymoron serie, alles wat ik aan je liefhad. Ik kan niet wachten!

Ik ontving dit boek als recensie-exemplaar

Meer recensies van DeniseM