Zon, zee, oesters en onzekerheid!

DeniseM 28 juli 2024
3,5 sterren

Wanneer Lucy samen met Bridget op zomervakantie gaat op Prince Edward Island krijgt ze drie regels mee van Bridget: 1) Eet je gewicht in oesters, 2) Laat de stad achter je en 3) Word niet verliefd op mijn broer. Kat in het bakkie, denkt Lucy. Wanneer ze een dag eerder dan Bridget op het eiland aankomt, loopt ze recht in de armen van de knappe en charmante Felix. Ze beleven een fantastische nacht. De volgende dag blijkt dat Felix de broer van Bridget is, en ze nemen zich ook snel voor niet in herhaling te vallen.
Jaren verstrijken, maar de aantrekkingskracht tussen Felix en Lucy blijft wanneer ze elkaar tijdens de vakanties op het eiland blijven zien. Het lukt dan ook niet altijd om uit elkaars armen te blijven. Maar, dit jaar moet het anders. Bridget gaat trouwen en Lucy verzorgt de bloemen. Een romance kan ze er echt niet bij hebben. Verliefd zijn ze immers nooit op elkaar geweest, toch?

Het boek begint met de zomervakantie van vijf jaar geleden bij de ontmoeting en de spicy nacht van Luxy en Felix. Nadat deze eerste ontmoeting voor de lezer duidelijk is, gaan we terug naar het heden waar het negen dagen voor de bruiloft van Bridget is. In het boek lezen we in het heden naar de bruiloft van Bridget toe, maar er worden ook regelmatig uitstapjes gemaakt naar het verleden, waarin we situaties tussen Lucy en Felix meemaken. Deze twee verschillende tijdlijnen worden duidelijk van elkaar onderscheiden en maken het boek op een prettige manier te lezen. De band tussen Lucy en Felix wordt steeds duidelijker voor de lezer en ook de twijfels worden op een mooie manier weergegeven.

Het boek is op een beeldende manier geschreven en de vlotte schrijfstijl maakt dat je door het boek vliegt. Gedurende het boek vroeg ik me regelmatig af hoe de relatie tussen Lucy en Felix zich zou ontwikkelen. De relatie tussen de beste vriendinnen Bridget en Lucy wordt ook op de proef gesteld, dus ik was erg benieuwd hoe deze beide relaties zouden aflopen. Gedurende het boek leren we zowel Lucy, Felix als Bridget beter kennen, wat maakt dat je je als lezer steeds beter met ze kan identificeren.

Naast zon, zee, strand, oesters en liefde zitten er ook zwaardere onderwerpen in het boek: de onzekerheid die je als mens hebt in het leven, rouw en vriendschappen die op spanning komen te staan. Dit wordt afgewisseld met luchtige onderwerpen en een flinke dosis humor, wat maakte dat voor mij persoonlijk dit vooral bij een feelgood boek bleef. Op sommige momenten was het verhaal voor mij iets te langdradig en had er voor mij wel iets meer vaart in het boek mogen zitten, maar desondanks zou ik dit zomerse feelgood boek aan iedereen aanraden!

Meer recensies van DeniseM