Vermakelijk boek!

DeniseM 14 juli 2024
Lydian krijgt vaak enthousiaste reacties wanneer mensen horen dat ze een B&B in haar achtertuin heeft staan. Toch is de realiteit anders dan het droomplaatje dat de meeste mensen in eerste instantie hebben wanneer ze aan het runnen van een B&B denken. Zo heb je rommelige gasten, gasten die veel lawaai maken, veeleisende gasten, dronken gasten en bovenal aanwezige gasten. In dit boek vertelt Lydian hoe ze een B&B is gaan runnen en deelt ze een aantal anekdotes, bloopers en dingen over het runnen van een B&B die je anders niet zult weten.

Wat is dit een heerlijk boek! De cover en titel trekken meteen al je aandacht door de kleuren, maar ook door de afbeelding van twee barbies in bad. Het boek begint nog voor het ontstaan van de B&B, hoe Lydian al van jongs af aan aan gasten in huis gewend was. Al snel gaat het boek over het idee van de B&B en hoe dit idee werkelijkheid is geworden. In het boek staan regelmatig handige lijstjes waar je rekening mee moet houden als je een B&B wil runnen en dingen die je beter niet kan vergeten.

Het boek staat vol met anekdotes en bloopers, op een humoristische wijze en met hier en daar wat zelfspot geschreven. Ik heb genoten van de verhalen die Lydian Coppus heeft geschreven en de manier waarop dit gedaan is. Ik heb regelmatig hardop moeten lachen en ook hier en daar een vies gezicht moeten trekken. Want wat maak je bijzondere dingen mee als eigenaar van een B&B. Dat mensen brutaal zijn wist ik al, maar dit wordt in het boek nog maar weer eens meermaals bevestigd. En ik wist nog niet dat de volgelopen condooms onder de badkamerkastjes vandaan vissen ook in de werkomschrijving van een B&B eigenaar stond. Kortom, (niet allemaal even) smakelijke verhalen die fantastisch zijn om te lezen als je zelf niet degene bent die er voor op moet draaien. Het was niet mijn ambitie om een B&B te gaan runnen, en dit is het nog steeds niet, maar ik hoop wel op een vervolg van dit vermakelijke boek!

Meer recensies van DeniseM