Good Material

DeniseM 29 augustus 2024
3,5 sterren

Voor Andy zaten hij en Jen in een gelukkige relatie van inmiddels al een aantal jaren. Dit bleek voor Jen anders te zijn, want op een dag verbreekt ze de relatie. Het is voor Andy een raadsel waarom en zijn leven stort in. Ook zijn carrière loopt niet meer. Om hem heen heeft iedereen zijn eigen leven dat doorgaat, en de steun laat soms te wensen over. Andy is vastbesloten de reden van de breakup te achterhalen, in de hoop dat hij weer samen kan komen met Jen.

Het boek speelt zich in ongeveer een half jaar af, waarbij de lezer Andy volgt vanaf het moment dat de relatie wordt verbroken. De lezer krijgt veel mee over zijn gedachten en gevoelens na de breuk, die op een realistische manier zijn opgeschreven en voor veel mensen ook (deels) vergelijkbaar zullen zijn. De korte hoofdstukken van het boek maken dat dit boek erg vlot wegleest en je benieuwd bent hoe het Andy zal vergaan na de break-up en tijdens de zoektocht naar de reden van de break-up. Het boek bevat ook de nodige humor, wat maakte dat ik regelmatig hardop heb moeten lachen tijdens het lezen van het boek. Doordat deze scènes er ook in zitten, voelt het niet als een zwaar boek. Het boek wordt afgesloten met een hoofdstuk vanuit Jen, wat het verhaal in een ander perspectief plaatst en een extra dimensie aan het verhaal geeft.  Een boek waar ik ondanks het zware onderwerp erg van heb genoten!

Ik ontving dit boek van LS.

Meer recensies van DeniseM