het perfecte stel

DeniseM 06 augustus 2024
Ik las dit boek met de buddyread van Ilona

Lyla is een onderzoeker in hart en nieren en heeft een relatie met acteur Nico. Nico wil graag doorbreken en denkt dat hij er met het nieuwe realityprogramma ‘Het perfecte stel’ een goede kans mee maakt. 5 koppels gaan een afvalrace aan en moeten zich op het eiland staande weten te houden. Wie overblijft, wint. Wat kan er mis gaan? Lyla besluit mee te gaan met Nico, ze kan er altijd voor zorgen dat ze als een van de eersten afvalt. Eenmaal op het eiland zorgt een tropische storm ervoor dat er geen contact meer mogelijk is met de buitenwereld. Ze moeten nu echt overleven. Dan blijkt dat iemand het spel erg serieus neemt, en het eigen belang boven het groepsbelang zet. Gaat het iedereen lukken levend van het eiland af te komen?

Wat was dit een vermakelijk boek! Hoewel ik het boek niet super spannend vond, zat ik van begin tot eind aan het boek gekluisterd. Ik wilde weten hoe het boek af zou lopen en kon het moeilijk wegleggen. In het boek lezen we vanuit Lyla. Lyla heeft weinig zin in het programma maar besluit voor haar partner toch mee te gaan. Tussen de hoofdstukken door zijn er korte radioberichten en dagboekfragmenten te horen, die op een mooie manier verweven zijn in het boek. Hoewel ik het einde al een beetje voelde aankomen, heb ik me geen moment verveeld met dit boek. Een mooi aspect vond ik hoe de interactie tussen verschillende personen in het boek is neergezet en hoe mensen binnen een groep toch een bepaalde rol aannemen, waar ze al dan niet zelf voor gekozen hebben.

Meer recensies van DeniseM