It all comes back to you

DeniseM 15 augustus 2024
Anna en Gabe zijn op bepaalde gebieden het uiterste van elkaar. Anna is 16 jaar, heeft twee banen om haar studie te kunnen betalen en praat nooit over haar familie. Ze houdt iedereen op afstand en wacht op het moment dat ze haar oude leven achter zich kan laten. Gabe is 21 jaar, heeft een perfecte, warme familie en is de beste student van zijn jaar. Hij is lid van een studentenvereniging en lijkt alles te zijn en te hebben wat Anna niet is en heeft. Wanneer ze moeten samenwerken blijkt er een niet te missen chemie tussen Anna en Gabe te zijn. Wanneer Gabe te dichtbij lijkt te komen, en Anna’s familiegeheim dreigt te ontdekken, slaat Anna op de vlucht.
Door een tragedie komt Anna jaren later terug in het dorp waar ze opgroeide. Bij Gabe en zijn familie voelt ze zich thuis, maar hoe zal dit zijn wanneer de waarheid alsnog boven water komt?

Het boek begint met een proloog, die meteen al erg pakkend is en de lezer in het verhaal trekt. Het boek bestaat uit drie grote delen en ook binnen deze delen worden sprongen in de tijd gemaakt. Deze sprongen zijn op goede momenten gekozen en worden duidelijk aangegeven aan het begin van het hoofdstuk. In het boek lees je over Anna en Gabe, die erg verschillend van elkaar zijn maar elkaar weten te vinden en een bijzondere relatie opbouwen. In het boek kom je dan ook veel over deze personages te weten en staat hun relatie centraal in het boek.

Het boek bestaat uit korte hoofdstukken die op een vlotte manier zijn geschreven. Melissa Wiesner heeft een levendige schrijfstijl waarbij de lezer zich gedurende het boek steeds meer met Anna en Gabe kan identificeren. Het geheim dat Anna bij zich draagt is belangrijk voor haar en wil ze niet met anderen delen. In het boek is te lezen hoe zij hiermee om gaat en ook wat ze doet als Gabe toch achter het geheim komt. Hoewel ik zelf sommige dingen anders had aangepakt dan Anna, voelde ik gedurende het boek wel compassie voor haar.

Een erg mooi boek waarin vriendschap centraal staat!

Bedankt voor het boek @bestofromance

Meer recensies van DeniseM