Een echte feelgood

DeniseM 28 juni 2024
Daisy Hastings heeft al langer het gevoel in het verkeerde tijdperk geboren te zijn. Het lukt haar dan ook niet goed om mee te komen met de maatschappij en haar leven speelt zich met name in en rond haar huis/dorp af. Tot op het moment dat ze een vakantiebaantje krijgt bij de Tower of Londen. Dit voelt als een hele grote stap voor Daisy, maar tegelijkertijd ook een stap in de goede richting. Ze krijgt de opdracht de meest ongemotiveerde werknemer de kneepjes van het vak bij te brengen. Theodore ‘Teddy’ Fairfax is eigenlijk een burggraaf die door zijn familie noodgedwongen naar de Tower of Londen is gestuurd om hem weer in het gareel te krijgen. Daisy raakt door Teddy’s toedoen bijna haar baan kwijt, en ze verklaart hem de oorlog. En dan, dan blijkt dat er misschien ook een beetje liefde lijkt op te bloeien tussen Daisy en Teddy.

Ik denk dat je dit boek met recht een feelgood boek kan noemen, wat vond ik dit een heerlijk boek om te lezen! Hoewel ik zelf niets met LARPen heb, wat een groot deel van het boek een rol heeft, heb ik er erg van genoten. Zelf vond ik het niet storend lezen, dat het over LARPen ging terwijl ik daar zelf geen kennis of ervaring van/mee heb. Ik heb me niet gestoord aan onbekende woorden en deels werden deze in het verhaal ook uitgelegd. Het begin van het boek komt wat traag op gang, maar hierin krijgt de lezer wel een duidelijk beeld over Daisy en haar gezin van herkomst. Wanneer Daisy in Londen aankomt, komt er meer vaart in het verhaal en begint ook de romance langzaamaan op te bloeien. De schrijfstijl van Megan Clawson is erg vlot en humoristisch geschreven, wat maakte dat ik gedurende het boek ook meerdere keren hardop heb moeten lachen. De ontwikkeling van het verhaal vond ik erg mooi geschreven en ook van de interactie tussen Daisy en Teddy heb ik erg genoten. Doordat het verhaal vanuit Daisy’s perspectief geschreven is, krijg je als lezer al snel een band met haar. Hoewel Daisy en ik erg van elkaar verschillen, had ik toch al snel sympathie voor haar.

Love at first Knight is het tweede boek van Megan Clawson, eerder schreef ze ook Falling Hard for the Royal Guard. Dit boek heb ik nog niet gelezen, maar ik ben zeker van plan dit ook te gaan doen!

Meer recensies van DeniseM