Mooi historisch verhaal

Desirée 31 mei 2024
Katelijne woont in het dorp Alkmaar, waar ze haar eigen brouwerij heeft. Ze heeft een geheime verhouding met koning Willem II. Dan ontdekt ze dat ze zwanger is van de koning.

Koning Willem wil al heel lang West-Friesland veroveren. Hij heeft inmiddels twee zonen, de wettige Floris en de bastaard Alard. Tijdens een heftige strijd met de West-Friezen overlijdt Willem, maar Floris is vastbesloten om het doel van zijn vader te bereiken.

Ook Alard wil graag erkenning. Als de twee mannen elkaar ontmoeten besluiten ze hun krachten te bundelen.

Een waanzinnig goed historisch verhaal dat je meeneemt naar de Middeleeuwen.

Het verhaal heeft een hele fijne schrijfstijl, hierdoor laat het verhaal je niet los en wil je verder blijven lezen. Het verhaal is beeldend beschreven en als lezer zie je alles in je hoofd gebeuren.

De personages zijn levensecht beschreven, je voelt een connectie met ze. Er zijn meerdere hoofdpersonen, maar voor mij was de verhaallijn van Katelijne het mooiste.

Het boek is opgedeeld in overzichtelijke delen, zodat je meereist door de tijd.

Het nawoord is heel erg fijn, je krijgt nog wat informatie over de geschiedenis en de personen in het boek.

De omslag is kleurrijk en valt goed op. De titel verwijst naar de bloedlijn van Willem, een erg mooi gekozen titel.

Meer recensies van Desirée