Origineel verhaal

Desirée 11 juni 2024
De knappe 45-jarige auteur Christian Vanderbilt verschijnt in de talkshow van Eva Jinek. Hij doet een oproep om een vriendin te vinden. Deze vriendin mag geen smartphone hebben of op social media actief zijn. Christian organiseert op zijn kasteel in Antwerpen een maand lang een digitale detox voor een aantal geselecteerde vrouwen. De drie beste vrouwen gaan met hem mee naar Florida om te strijden voor de hoofdprijs: een huwelijk met Christian. Één van de vrouwen die de uitdaging aangaat is de Oekraïense Anastasia en zij gaat voor de hoofdprijs.

Het idee om een verhaal te schrijven rondom het gebruik van smartphones is goed verzonnen en origineel. Inmiddels is social media zo verweven in het dagelijks leven en is het ‘gewoon’ om allemaal een telefoon in je handen te hebben.

Het verhaal is vlot geschreven en door de korte hoofdstukken wil je verder blijven lezen. Het verhaal is een erotische roman, dus je moet wel van dit genre houden.

De karakters van Christian en Anastasia zijn goed verzonnen. Het zijn twee personages die wel een beetje over de top zijn, maar dit zorgt wel voor humor. De personages zijn wel wat vlak en ik had graag meer over ze gelezen.

In het verhaal zijn de details van de omgeving en situaties beeldend beschreven. Ik kan goed voor me halen hoe het eruit zou moeten zien.

Het slot is heel erg onverwacht en abrupt, ik zag het totaal niet aankomen. Dit zorgde zeker voor een verrassende wending aan het eind.

De titel verwijst naar Christian hij is de droomprins. De omslag staat een cartoon van een scene uit het verhaal, dit is erg mooi geïllustreerd.

Meer recensies van Desirée