Interessante moordzaken

Desirée 09 augustus 2024
De pindakaasmoord en nog 13 spraakmakende moordzaken is een bundel van zaken die Carine Voshaar en Edward van der Marel bespreken in hun podcast.

1. De wokmoord
Joost Vastenhouw wordt vermoord. Hij wordt in stukken gesneden en vervolgens gewokt en gefrituurd.

2. De chaletmoord
Ton Kuijf wordt vermoord teruggevonden in een chalet.

3. De grensmoord
Katrina Khaniak wordt vermoord in de grensplaats Baarle Nassau.

4. Woensdag gehaktdag
Richard Klinkhamer bekent na vele jaren de moord op zijn vrouw Hannie Godfrinon.

5. De paskamermoord
Sandra van Raalten wordt vermoord in de boetiek waar ze werkt.

6. De Utrechtse trapmoord
Vivica Spong is hoogzwanger als haar verloofde Mark het alarmnummer belt dat ze van de trap is gevallen.

7. De moordweduwe van Vinkeveen
Marcel Koorndijk is doodgeschoten, de verdachte is zijn vrouw Anthoniek Kuipers.

8. De kannibaal in Parijs
Renée Hartevelt wordt vermoord, in stukken gesneden en opgegeten.

9. De Oostvoornse kofferbakmoord
Caroline van Toledo wordt beroofd en daarna in de kofferbak van haar auto dood teruggevonden.

10. De sektemoord
Renate Jonkers komt terecht in de sekte van Drazen Zabek, maar dat wordt haar dood.

11. De pindakaasmoord
Judith Notermans wordt na het eten van een boterham met pindakaas onwel en sterft in het ziekenhuis.

12. De Amsterdamse huisschilder
Monique Roossien, Mirela Mos en Sabrina Oosterbeek worden door Sjonby W. om het leven gebracht.

13. De puzzelmoord
Halil Erol wordt na zijn verdwijningen in stukken teruggevonden.

14. De parachutemoord
Marcel Somers krijgt op de parachuteclub een verhouding met de getrouwde Els van Doren. Els Clottemans heeft ook een verhouding met Marcel. Dan komt Els van Doren om bij een sprong.

Carine Voshaar en Edward van der Marel zijn de makers van ‘Moordzaken, de podcast’.

Iedere moordzaak begint met een inleidende tekst van Carrie en Ed. En eindigt hier ook mee. De verhalen zijn makkelijk geschreven en je vliegt door de korte hoofdstukken heen.

De podcast heb ik zelf nog niet geluisterd, maar na deze verhalen ben ik wel nieuwsgierig geworden. Wel denk ik dat voor luisteraars van de podcast, dit boek niet erg interessant is, omdat ze de moordzaken al kennen.

Meer recensies van Desirée