Prachtig en aangrijpend

Desirée 12 juli 2024
Marga groeit op in een Joods gezin. Als de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog Nederland bezetten, volgt de Jodenvervolging.

Een prachtig en aangrijpend verhaal over de jeugd van de schrijfster Marga Minco tijdens de Tweede Wereldoorlog.

De hoofdpersoon is Marga en ze beleeft de oorlog door kinderogen. Haar vader blijft hoop houden dat er met hun niets zou gaan gebeuren.

Het is een dun boek, met korte hoofdstukken. Ik heb het boek in één ruk uitgelezen.

Je voelt de angst en de sfeer tijdens deze vreselijke periode. Maar ook de hoop die onder de mensen leeft.

Na het overlijden van Marga Minco besefte ik, dat ik dit boek nog niet had gelezen. Ik vind dit boek echt een aanrader.

Meer recensies van Desirée